Daudzi pie Atēnām avarējušā aviolainera pasažieri avārijas brīdī bija dzīvi

LETA/DPA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Svētdien ziemeļos no Atēnām avarējušā Kipras kompānijas "Helios" aviolainera bojāgājušo pasažieru sekcija parādījusi, ka viņi avārijas brīdī bijuši bez samaņas, taču dzīvi. Pēc avārijas notikuma vietā Grieķijas izmeklētāji bija pavēstījuši, ka vairākums pasažieru nosaluši un miruši jau pirms aviolainera nogāšanās.

Grieķijas galvenais pataloganatoms sacīja, ka pirmo sešu mirušo pasažieru sekcija parādījusi, ka viņi avārijas brīdī bijuši bez samaņas, tomēr dzīvi. "Līdz šim es esmu veicis sešu pasažieru sekciju, un pirmās liecības ir tādas, ka bojāejas brīdī viņiem cirkulēja asinis sirdī un plaušās," sacīja Filiposs Koutsaftis. "Tas nenozīmē, ka viņi bija pie samaņas, taču viņiem bija elpa un asins cirkulācija un viņi bija dzīvi." Viņš sacīja, ka savu galveno spriedumu izteiks pēc vairāk bojāgājušo izpētes. Kā jau ziņots, svētdien ziemeļos no Atēnām avarējušais Kipras kompānijas "Helios" aviolaineris ar 115 pasažieriem un sešiem apkalpes locekļiem nogāzies tāpēc, ka vismaz viens no pilotiem zaudējis samaņu skābekļa trūkuma dēļ. Grieķijas vēsturē smagākā aviokatastrofa notikusi tehniskas problēmas dēļ - lielā augstumā dehermetizējies lidmašīnas korpuss. Bojā gājušie ir 104 kiprieši, 12 grieķi un četri Kiprā dzīvojoši armēņi, informēja Kipras Transporta ministrija. Lidmašīnā atradās 17 bērni vecumā līdz 16 gadiem. Sākotnējie izmeklēšanas rezultāti liek domāt, ka katastrofu izraisīja kabīnes dehermetizācija un skābekļa trūkums. Apmēram pusstundu pēc pacelšanās no Larnakas lidostas Kiprā piloti ziņoja Kipras gaisa satiksmes kontroles dienestam, ka viņiem ir problēmas ar gaisa kondicionēšanas sistēmu. Dažas minūtes vēlāk, ielidojot Grieķijas gaisa telpā virs Egejas jūras, lidmašīnai pazuda sakari. Nekavējoties gaisā pacēlās divi Grieķijas iznīcinātāji "F-16". Kad iznīcinātāji pārtvēra lidmašīnu, to piloti redzējuši savā sēdeklī saļimušu aviolainera otro pilotu. Kapteinis nav atradies pilotu kabīnē un no griestiem nokarājušās skābekļa maskas, sacīja valdības preses pārstāvis Teodoross Rosopoloss. Pēc viņa teiktā, "F-16" piloti arī redzējuši, kā divi cilvēki mēģina nesekmīgi pārņemt lidmašīnas vadību. Lidmašīna gaisā pavadīja divas reizes ilgāku laiku, nekā bija paredzēts reisā, un acīmredzot avarēja tad, kad tai beidzās degviela. Fakts, ka lidmašīna tik ilgi turpināja lidot, kaut arī tās piloti bija bezsamaņā vai jau miruši, liecina, ka lidaparāts, visticamāk, lidoja autopilotā. Grieķijas policija svētdien pavēstīja, ka nav atrastas nekādas liecības, ka lidmašīna būtu nolaupīta. "No lidmašīnas nebija nekāda signāla par nolaupīšanu. Pilots neatbildēja nedz uz Grieķijas civilās aviācijas iestāžu, nedz Grieķijas gaisa spēku saucieniem," pavēstīja augsta ranga avots policijā. Vairākums avarējušajā Kipras aviolainerī atrasto bojāgājušo līķu bija "sasaluši ragā", arī tie, kuru āda bija apdegusi, lidmašīnai uzliesmojot, pirmdien paziņoja kāds avots Grieķijas Aizsardzības ministrijā. Lidmašīnas atlūzas izmētātas plašā rajonā kalnainā, neapdzīvotā teritorijā aptuveni 40 kilometrus uz ziemeļiem no Atēnām. 1999.gadā dibinātā Kipras pirmā privātā aviokompānija "Helios" veic reisus uz Dublinu, Sofiju, Varšavu, Prāgu, Strasbūru un vairākām lidostām Lielbritānijā, izmantojot lidmašīnas "Boeing 737". Aviokompānija pieder Lielbritānijas tūrisma kompānijai "Libra Holidays Group", kas "Helios" iegādājās 2004.gada novembrī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu