"Helios Airways" noliedz ziņas par visu avioreisu apturēšanu

LETA/REUTERS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kipras aviokompānija "Helios Airways" pirmdien noliedza ziņas par visu kompānijas avioreisu apturēšanu, kā to agrāk paziņoja Kipras Transporta ministrija. "Mūsu reisi nav apturēti. Mūsu lidmašīnas, kā parasti, lido uz visiem mūsu maršrutiem," sacīja kompānijas pārstāve Londonā.

Agrāk Kipras Transporta ministrija paziņoja, ka "Helios" pēc nedēļas nogalē notikušās avārijas apturējusi visus reisus, lai pārbaudītu visu lidmašīnu drošību. "Kompānija izlēma par šādu soli sabiedrības viedokļa iespaidā," informēja Kipras Transporta ministrija. Kā jau ziņots, pirmdien Kiprā apkalpes locekļi un pasažieri atteicās kāpt "Helios" lidmašīnā uz Sofiju pēc svētdien notikušās aviokompānijai piederošās lidmašīnas avārijas. "Aptuveni 100 pasažieri, kuriem bija paredzēts lidot no Larnakas uz Sofiju, pieprasīja, lai viņus vestu ar citām lidmašīnām vai citas aviokompānijas, savukārt daudzi prasīja atmaksāt naudu," vēsta aģentūra. "Vispirms lidmašīnā atteicās sēsties apkalpe un pēc tam arī pasažieri." Kā jau ziņots, svētdien ziemeļos no Atēnām avarējušais Kipras kompānijas "Helios" aviolaineris ar 115 pasažieriem un sešiem apkalpes locekļiem nogāzies tāpēc, ka vismaz viens no pilotiem zaudējis samaņu skābekļa trūkuma dēļ. Grieķijas vēsturē smagākā aviokatastrofa notikusi tehniskas problēmas dēļ - lielā augstumā dehermetizējies lidmašīnas korpuss. Pēc varas iestāžu teiktā, 115 pasažieri un seši apkalpes locekļi, visticamāk, jau bija miruši, kad lidmašīna nogāzās. Bojā gājušie ir 104 kiprieši, 12 grieķi un četri Kiprā dzīvojoši armēņi, informēja Kipras Transporta ministrija. Lidmašīnā atradās 17 bērni vecumā līdz 16 gadiem. Sākotnējie izmeklēšanas rezultāti liek domāt, ka katastrofu izraisīja kabīnes dehermetizācija un skābekļa trūkums. Apmēram pusstundu pēc pacelšanās no Larnakas lidostas Kiprā piloti ziņoja Kipras gaisa satiksmes kontroles dienestam, ka viņiem ir problēmas ar gaisa kondicionēšanas sistēmu. Dažas minūtes vēlāk, ielidojot Grieķijas gaisa telpā virs Egejas jūras, lidmašīnai pazuda sakari. Nekavējoties gaisā pacēlās divi Grieķijas iznīcinātāji "F-16". Kad iznīcinātāji pārtvēra lidmašīnu, to piloti redzējuši savā sēdeklī saļimušu aviolainera otro pilotu. Kapteinis nav atradies pilotu kabīnē un no griestiem nokarājušās skābekļa maskas, sacīja valdības preses pārstāvis Teodoross Rosopoloss. Pēc viņa teiktā, "F-16" piloti arī redzējuši, kā divi cilvēki mēģina nesekmīgi pārņemt lidmašīnas vadību. Lidmašīna gaisā pavadīja divas reizes ilgāku laiku, nekā bija paredzēts reisā, un acīmredzot avarēja tad, kad tai beidzās degviela. Fakts, ka lidmašīna tik ilgi turpināja lidot, kaut arī tās piloti bija bezsamaņā vai jau miruši, liecina, ka lidaparāts, visticamāk, lidoja autopilotā. Grieķijas policija svētdien pavēstīja, ka nav atrastas nekādas liecības, ka lidmašīna būtu nolaupīta. "No lidmašīnas nebija nekāda signāla par nolaupīšanu. Pilots neatbildēja nedz uz Grieķijas civilās aviācijas iestāžu, nedz Grieķijas gaisa spēku saucieniem," pavēstīja augsta ranga avots policijā. Kāds avarējušās lidmašīnas pasažieris īsi pirms katastrofas nosūtījis savam brālēnam no mobilā telefona īsziņu, ka lidmašīnas piloti ir zaudējuši samaņu un lidmašīnā esot ārkārtīgi auksts. "Pilotu sejas kļuva zilas," teikts pasažiera īsziņā. "Brālēn, ar dievu, mēs salstam." Vairākums avarējušajā Kipras aviolainerī atrasto bojāgājušo līķu bija "sasaluši ragā", arī tie, kuru āda bija apdegusi, lidmašīnai uzliesmojot, pirmdien paziņoja kāds avots Grieķijas Aizsardzības ministrijā. "Bojāgājušo pasažieru autopsijas pagaidām liecina, ka līķi bija sasaluši ragā, arī tie, kuru āda bija apsvilusi liesmās," aģentūrai teica avots Aizsardzības ministrijā, kuram ir pieejami izmeklēšanas materiāli. Lidmašīnas atlūzas izmētātas plašā rajonā kalnainā, neapdzīvotā teritorijā aptuveni 40 kilometrus uz ziemeļiem no Atēnām. 1999.gadā dibinātā Kipras pirmā privātā aviokompānija "Helios" veic reisus uz Dublinu, Sofiju, Varšavu, Prāgu, Strasbūru un vairākām lidostām Lielbritānijā, izmantojot lidmašīnas "Boeing 737". Aviokompānija pieder Lielbritānijas tūrisma kompānijai "Libra Holidays Group", kas "Helios" iegādājās 2004.gada novembrī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu