No Kipras lidmašīnas pēdējā brīdī tomēr sūtīts briesmu signāls

LETA/REUTERS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

No Kipras aviokompānijas "Helios" lidmašīnas "Boeing 737", kas 14.augustā avarēja Atēnu tuvumā, pēdējā brīdī pirms avārijas sūtīts nelaimes signāls, ko fiksējis lidmašīnas balss ieraksta aparāts, paziņojušas Grieķijas amatpersonas, kas izmeklē vienu no mīklainākajām avārijām civilās aviācijas vēsturē. Ieraksts liecina, ka briesmu signālu ar pēdējiem spēkiem ierunājis pārguris cilvēks.

Kā tikmēr vēsta Grieķijas mediji, Atēnu lidostas dispečeri briesmu signālu nav saņēmuši, jo tas pārraidīts nepareizā frekvencē. Izmeklētāji joprojām pārbauda versiju, ka lainera piloti bija zaudējuši rīcībspēju, jo lidmašīnā krities gaisa spiediens, taču iemesli, kāpēc tas varēja notikt, vēl nav skaidri. Kipras aviokompānijas lidmašīna aizpagājušajā svētdienā nogāzās kalnos ziemeļos no Atēnām. Katastrofā gāja bojā visi 115 pasažieri un seši apkalpes locekļi. Trīs cilvēku mirstīgās atliekas joprojām nav izdevies atrast. Kā ziņojumā Grieķijas Satiksmes ministrijai raksta izmeklētāju grupas vadītājs Akrivs Colakis, pirms nogāšanās lidmašīnai apstājās dzinēji, un tas liek domāt, ka tai bija izbeigušies degvielas krājumi, kad tā no Lamakas Kiprā līdz Atēnu pievārtei parasto 90 minūšu vietā bija lidojusi gandrīz divtik ilgu laiku. Lainerim bijušas problēmas arī ar gaisa spiediena uzturēšanas sistēmu. Policija apstiprinājusi agrāk izteikto pieņēmumu, ka avarējušā Kipras pasažieru lainera stjuarts Andreass Prodromu, kuram bija pilota diploms, mēģinājis nosēdināt lidmašīnu Atēnu lidostā, aizstājot pilotus, kuri pagaidām nezināmu iemeslu dēļ nespēja vadīt lidmašīnu. Daļai apkalpes locekļu un pasažieru veiktā sekcija apliecinājusi, ka mirklī, kad lidmašīna ietriecās zemē, šie cilvēki bija dzīvi un nebija saindējušies ar tvana gāzi, tātad iespējams, ka viņi bija zaudējuši samaņu skābekļa trūkuma dēļ. Lidmašīna, kam caur Atēnām bija jādodas uz Prāgu, 35 minūtes pēc pacelšanās no Larnakas lidostas Kiprā ziņoja par problēmām gaisa kondicionēšanas sistēmā, bet saņēma norādījumu doties uz Atēnām. Kopš tā brīža sakari ar to pārtrūka. Gandrīz stundu vēlāk, kad lidmašīna tuvojās Atēnām, bet ar to joprojām nebija izdevies sazināties, to pavadīt tika nosūtīti divi iznīcinātāji F-16, bet drīz vien "Boeing 737" ietriecās kalna nogāzē. Kā liecinājis bijušais lidsabiedrības "Helios" galvenais mehāniķis, tai pašai lidmašīnai pagājušā gada decembrī reiz jau krities gaisa spiediens pilotu kabīnē, jo durvis nav bijušas pietiekami hermētiski noslēgtas. Aviokompānija "Helios" tikmēr pārbauda savas pārējās lidmašīnas "Boeing" Zviedrijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu